
Zapraszamy do lektury raportu, który jest efektem pierwszego etapu badania realizowanego w ramach projektu Czas na edukację globalną (ang. It’s Global Education Time – GET). Analizuje on miejsce edukacji globalnej w systemie edukacji formalnej w Polsce.
Publikacja składa się z trzech części:
- Aktualny stan wiedzy – przedstawia kontekst historyczny, kluczowe dla edukacji globalnej dokumenty oraz instytucjonalne mechanizmy wspierające edukację globalną.
- Analiza podstaw programowych – bada zmiany w programach nauczania geografii, historii, WOS-u po ich ograniczeniu o 20% w czerwcu 2024 roku oraz potencjał nowego przedmiotu – edukacji obywatelskiej – do wprowadzania treści nauczania związanych z edukacją globalną.
- Wnioski i podsumowanie – podsumowuje ustalenia i wskazuje kierunki dalszych działań.
Raport stanowi punkt wyjścia do kolejnego etapu badań, zaplanowanego na 2025 rok.
Niniejsza publikacja jest współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP. Publikacja wyraża wyłącznie poglądy Grupy Zagranica i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.

Niniejsza publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską. Odpowiedzialność za jej treść ponosi wyłącznie Grupa Zagranica. Treść ta niekoniecznie odzwierciedla stanowisko Unii Europejskiej.
