Raport z analizy polityki edukacyjnej i wybranych podstaw programowych

Zapraszamy do lektury raportu, który jest efektem pierwszego etapu badania realizowanego w ramach projektu Czas na edukację globalną (ang. It’s Global Education Time – GET). Analizuje on miejsce edukacji globalnej w systemie edukacji formalnej w Polsce.

Publikacja składa się z trzech części:

  • Aktualny stan wiedzy – przedstawia kontekst historyczny, kluczowe dla edukacji globalnej dokumenty oraz instytucjonalne mechanizmy wspierające edukację globalną.
  • Analiza podstaw programowych – bada zmiany w programach nauczania geografii, historii, WOS-u po ich ograniczeniu o 20% w czerwcu 2024 roku oraz potencjał nowego przedmiotu – edukacji obywatelskiej – do wprowadzania treści nauczania związanych z edukacją globalną.
  • Wnioski i podsumowanie – podsumowuje ustalenia i wskazuje kierunki dalszych działań.

Raport stanowi punkt wyjścia do kolejnego etapu badań, zaplanowanego na 2025 rok.


Niniejsza publikacja jest współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.  Publikacja wyraża wyłącznie poglądy Grupy Zagranica i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.

Niniejsza publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską. Odpowiedzialność za jej treść ponosi wyłącznie Grupa Zagranica. Treść ta niekoniecznie odzwierciedla stanowisko Unii Europejskiej.

powrót na stronę główną